Vad man kan göra med garnsnuttar

9 augusti, 2010

Ja, det blir ju en del snuttar av garn över som man inte riktigt kan använda till något vettigt ”snören för korta att användas”. Just dom snörena brukar jag lägga bland mina scrapbooking grejer, men det behövs ju bara så mycket garn i scrapbooking lådan. Då kan man göra sig en garnlampa. Jag har blivit varnad för att det är jättesvårt och inte värt besväret. Men envis som jag är så bestämde jag mig för att ändå testa. Vad man behöver är: ballong och snöre att hänga upp den i, vaselin, tapetklister och så garn så klart!

Det var ganska skönt med diskhandskar också så blev det inte så mycket klister överallt. Blås upp ballongen, smeta på vaselin, doppa garnet i klistret och låt det löpa mellan fingerarna medan det läggs på ballongen. Glöm inte att lämna ett hål upptill där man kan stoppa in lampan. När klistret har torkat så smäller man ballongen och drar ut den genom hålet. Efter det så fäster man in en lampa, och så är det klart!

Tar tacksamt emot förslag på vad mer man kan göra med garnresterna när man inte vill/orkar sticka, virka eller dylikt?

One Response to “Vad man kan göra med garnsnuttar”

  1. Alexandra Says:

    Det där såg ju riktigt roligt ut och en bra användning av garnrester. Jag har ett garn här hemma som ser passande ut till tovning så alla små garnbitar sparas i en liten låda!


Lämna en kommentar